Conceptul acestui magazin caritabil pornește de la dorința de a colecta în mod transparent și eficient donațiile de la persoane fizice și juridice, într-un punct cunoscut de întreaga comunitate, după proceduri clare, pe tot parcursului anului și de a le redistribui persoanelor aflate în dificultate, oferindu-le totodată ocazia să-și aleagă produsele în funcție de nevoile lor.
Sistemul pe care dorim să-l implementăm încearcă să păstreze un echilibru între o rețea de schimb și o retea caritabilă. Astfel, se va folosi o metodă mai complexă de schimb a bunurilor contra serviciilor (alimente, haine, rechizite ș.a.m.d. cu activități sportive, cursuri de utilizare a calculatorului, șah, servicii de curățenie, etc), prin intermediul unei Unități Locale de Valoare denumită PUNCT. 1 PUNCT este echivalentul a 2 lei, dar nu poate fi transformat în bani, ci doar în alte bunuri sau servicii oferite prin intermediul magazinului social. Un membru al comunității astfel create (care poate fi client donator sau client beneficiar) obține puncte în două moduri: prin donare de bunuri sau desfășurând activități utile comunității.
Cu punctele dobândite, clientul donator sau clientrul beneficiar poate obține produse sau servicii prin intermediul magazinului social.
Responsabilizarea socială are în vedere transformarea actelor de caritate din acțiuni cu caracter exclusivist în activități comune.
Toate produsele ce se vor găsi în magazin vor fi de uz personal (îmbrăcăminte, încălțăminte, etc), casnic (electrocasnice în stare de funcționare, jucării și jocuri pentru copii, cărți, etc) - igienizate în prealabil, precum și produse alimentare non-perisabile, ambalate și în termen de garanție, provenite de la clienții donatori.